rzeka w lesie

Witajcie

Moje ostatnie dzieło, nie doczekało się opisu, aż do dziś. Jego wymiary to 30×30 cm, technika malarska – szpachelka.

Obraz malowany jest na podobraziu lnianym – czasami mam trochę szaleństwa w głowie i muszę zrobić coś innego. W tym przypadku była to zmiana materiału na którym maluje. Co prawda, nie ma to dla mnie większego znaczenia, ale miałem coś takiego pod ręka i musiałem się skusić:-)

Tak więc, opcja gruntowania, odpadła od razu, bo  podobrazie jest gruntowane fabrycznie, co przyśpieszyło znacząco pracę i nie trzeba tego robić drugi raz. Jednak nikomu nie zabraniam i może sobie gruntować coś takiego ile wlezie. Potem była już tyko formalność. Mianowicie malowanie coś takiego w technice ala prima polega na nakładaniu na obraz poszczególnych warstw farby. Na początku nakładamy najdalsze obszary obrazu w kolorze który odpowiada za głębie. Kolor jasno niebieski wydaje się nam bardziej odległy i to on musiał być pierwszy w użyciu. Dalej kolory do kontrastu – niebieski w ciemniejszym kolorze, potem trochę refleksów świetlnych aby przejść do kolorów właściwych odpowiadających za wygląd drzew.

Musicie pamiętać o cieniach na obrazie – czasem sam o nich zapominam:-) Malując na mokro nie należy się śpieszyć i robić z wyczuciem. Osobiście mam w głowie wygląd takiego obrazu i potem przelewam go na deskę czy płótno. Możecie posłużyć się gotowym zdjęciem z waszej kolekcji i też będzie ok. Ostatnie zdanie na koniec tego tekstu to – nie malujcie kopiując kolorów na deskę. Przecież nie muszą być takie same aby wasze dzieło był piękne prawda?